Організація харчування

Результати діагностики проведеної в школах району в листопаді 2013р.

Всього: 232 респонденти

Опитано учнів 5-10 класів шкіл:

- районна гімназія – 59,

- ЗОШ №2 – 49,

- ЗОШ № 3 – 87,

- Куснищанська ЗОШ – 30,

- Підгородненська – 7.

Користуються послугами шкільної їдальні щодня 72% учнів 5-11 класів.

Асортимент їжі задовольняє 61 % школярів. Культурою обслуговування задоволені – 65% дітей.

Більшість дітей витрачають на харчування в шкільній їдальні щодня від 2 до 6 грн. Меншою є сума в сільських школах, більша – у міських, включаючи кондитерські вироби навіть до 10 грн.

Вцілому задоволені організацією харчування 66 % опитаних школярів, та 81% батьків.

Серед пропозицій щодо покращення роботи шкільних їдалень:

- розширення асортименту страв;

- зниження цін на шкільні обіди;

- покращення культури обслуговування ;

- естетичне оформлення їдалень.

Учні Любомльської ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 мріють про збільшення розмірів шкільної їдальні.

Результати анкетування проведеного в школах Хворостівського округу в листопаді 2013 р.

Здоров’я молоді

Вперше попробували алкоголь у віці 15 років 56% учнів випускників.

Взагалі пробували алкоголь майже всі учні 11 класів, починаючи з 13 до 16 років.

Встигли спробувати різні види алкогольних напоїв, частіше вживали пиво, вино домашнє, вино з магазину, коньяк.

Грошей на спиртне у батьків не беруть, в більшості випадків дітей пригощають, дехто заробляє самостійно.

Алкоголь вживають на свята, коли відзначають урочисті події – 78%.

Вживають алкоголь на природі – 78%, у себе вдома чи вдома у друзів – 22%.

Батьки 44% опитаних не знають, що дитина вживає алкоголь, у 33% учнів батьки ставляться негативно до того, що дитина вживає алкогольні напої.

Анкета «Імідж школи»

Задоволені школою в якій навчаються 78% школярів, вони затишно себе почувають в школі.

Для більшості дітей 78% цікаві лише деякі уроки.

Оцінюючи роки проведені в школі лише 33% вважають, що це були найкращі роки у їх житті.

Характеризуючи атмосферу навчального закладу 56% учнів вважають, що це атмосфера співпраці в учнівському колективі.

До найважливіших життєвих цінностей опитані школярі відносять:

- матеріально – забезпечене життя - 78%;

- свободу, незалежність, престижну професію, здоров’я, кохання, хорошу сім’ю - по 67% опитаних.

У свій вільний час школярі найбільше спілкуються з друзями – 100%, дивляться телевізор – 78%, слухають музику – 67%, ходять на дискотеку – 56%.

Нажаль, читають лише 22% опитаних, займаються спортом – 33%, відвідують гуртки в школі теж лише 33% опитаних школярів.

В разі особистих проблеми звернулися б за допомогою до друга чи подруги 100%, до батьків – 67%, до шкільного психолога – 11%. Нажаль, ніхто не відповів, що звернувся б до класного керівника чи вчителя якому довіряє.

Члени сім’ї зацікавлені справами у школі завжди вважають – 67% учнів, часто – 22%. Прикро, що 11% учнів відповіли, що члени їх сімей ніколи не цікавляться справами у школі.

Робота психологічної служби по профілактиці правопорушень.

Соціально-політичні та економічні перетворення в державі позначаються на неповнолітніх більшою мірою, ніж на інших категоріях населення. Останнім часом підлітки стали кримінально-активною категорією. Нажаль, значну частину контингенту учасників злочину становлять учні загальноосвітніх шкіл.

Відповідно до вимог ст. 21,22 Закону України «Про освіту» в школах району особлива увага акцентується на правовиховній роботі, профілактиці правопорушень.

Одним із пріоритетних напрямків роботи психологічної служби району є психологічний супровід учнів «групи ризику», робота з профілактики негативних звичок, правопорушень серед школярів.

В навчальних закладах району працюють 27 практичних психологів та 8 соціальних педагогів, які ведуть психологічний та соціальний супровід усіх учасників навчально-виховного процесу. Психологи беруть участь роботі Ради профілактики, проводять поглиблену психологічну діагностику дітей « групи ризику», ведуть корекційну роботу, надають консультації батькам, та учням, що стоять на внутрішньому обліку, ведуть просвітницьку роботу серед батьків, учителів та учнів.

З метою вивчення ставлення учнів до вживання алкоголю було проведено анонімне анкетування учнів 9 класів « Я та алкоголь». На запитання: Чи вживав ти алкогольні напої?, лише 18 % дев’ятикласників відповіли, що не вживали; 15 % опитаних вживали алкоголь з 11 років, 67 %- з 12 років.

Вперше спробували шампанське -36%, пиво-27%, вино-11%, горілку-11%. На запитання, хто запропонував алкогольні напої респонденти відповіли: друзі-33%, родичі-33%, спробував сам-33%. Як часто випивають спиртні напої: 1 раз в рік -55%, 1 раз в кілька місяців -27%, не вживаю - 18%.

Сварять батьки за вживання алкоголю --61 % опитаних,39% - не сварять.

Протягом 2012-20 ІЗн.р. психологами та соціальними педагогами систематично проводились корекційні години спілкування з метою запобігання проявів девіантної поведінки, формування здорового способу життя, правового виховання, зниження агресивності, покращення мікроклімату в учнівському середовищі.

З учнями, які стояли на внутрішкільному обліку в КМС? проводилось індивідуальне діагностування особливостей особистісного розвитку, корекційні бесіди, спостереження за їх поведінкою.

Підготовлено соціально-педагогічний вісник, в якому розглядаються теми:» Геть паління, ми здорове покоління»,

« Як батькам не втратити своїх підлітків», « Поради батькам,щодо виховання важких підлітків», « Поради вчителю щодо виховання дітей».

Проводилась корекційна робота: години спілкування «Як позбавиться стану внутрішньої агресії», «Шкідливі звички», «Формування здорового способу життя у дітей та молоді», бесіди на тему: «Гра власним життям», «Виховання відповідальної поведінки у підлітків», тренінгові заняття із старшокласниками «Здоров’я людини - найвища цінність» , бесіди з елементами гри «СШД»: міфи і реальність», індивідуальні консультації «Поговоримо про крадіжки», «Схильність до вживання алкоголю», «Честь і гідність особистості».

На дітей схильних до правопорушень заведені картки особистого обліку учня в яких зазначені відомості про сім’ю, навчальна діяльність, міжособистісні стосунки , вади особистісного розвитку, позитивні риси характеру учнів, зайнятість в позаурочний час.

На батьківських зборах розглядалось питання: «Вироблення у дитини негативного ставлення до куріння та пияцтва», «Чому і як підлітки попадають у злочинні угрупування», «Потреби підлітків про які треба знати дорослим», «Поговоримо про те, чому діти обманюють». Розроблені рекомендації батькам, Медпрацівниками по роботі з підлітками які схильні

до агресії. Приємно, що серед старшокласників 10-11 кл. спостерігається стійка тенденція до здорового способу життя (?е30%).

Проводиться психологічний супровід дітей соціально - вразливих категорій, сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, учнів, які стали учасниками або жертвами правопорушень.

Психологи та соціальні педагоги ознайомлюють медпрацівників та батьків із нормативними документами із цього питання:консультують сім’ї , що опинились в складних життєвих обставинах, здійснюють підтримку всіх категорій учнів зазначених у соціальному паспорті школи.

Тісний зв’язок підтримують із дільничими інспекторами, співробітниками КМСД, працівниками юстиції, служби у справах дітей при Любомльській РДА, соціальними працівниками сільських рад.+


Результати моніторингу проведеного в школах Любомльського району

Початок навчання в першому класі складний і відповідальний етап в житті дитини, адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя і діяльності, а й нові стосунки, нові обов"язки. Адаптація дитини до школи відбувається не одразу. Це досить тривалий процес, пов"язаний із значним напруженням всього організму. Лише через 5-6 тижнів поступово підвищуються та стають стійкішими показними працездатності, у дитини спадають напруження та тривожність.

Головним завданням психологів у цей період є забезпечення нормального процесу психічного становлення дитини.

Протягом вересня-жовтня 2012 року було проведено психологічне вивчення індивідуальних особливостей кожного учня. Першокласники пройшли первинне психологічне діагностування загального рівня розумового, вольового та емоційного розвитку.

Психологи протягом періоду адаптації постійно спостерігають за навчальною діяльністю, поведінкою, спілкуванням дітей, консультують дорослих, розповідають як запобігти неврологічним перевантаженням, вивчають особливості розвитку мислення, уваги, пам'яті. Було використано проективну методику "Будиночки", методику "Школа звірят" , "Кольори", "Карта настрою" , "Дім, дерево, людина", "Малюнок сім'ї", логопедичний субтест, дослідження емоційного стану.

Проведено діагностику вчителів та батьків. В результаті взаємодії, співпраці, обговорення, проведення діагностичних тестувань зібрано дані , що дозволяють зробити загальний висновок щодо адаптації першокласників в школах нашого району.

В цілому учні успішно адаптувались до нових умов навчання в школі, їх зацікавив навчальний процес і більшість дітей добре справляються з навчальним матеріалом.

За результатами діагностики проведеної у вересні-жовтні високий рівень адаптації спостерігався в учнів Згоранської ЗОШ I-III ст.-68 %, Ст-Смолярської ЗОШ I-II ст.-55%, Машівського НВК- 75%, Рівненського НВК-69%, Римачівського НВК- 63%.

Середній рівень адаптацій мали більшість учнів Зачернецької ЗОШ I-III ст.-89%, Куснищанської ЗОШ I-III ст.-81%, Нудижського НВК-79% , Хворостівського ЗОШ I-III ст.-70%, Головненської ЗОШ I-III ст. та Штунської ЗОШ I-III ст. по 66%.

Приємно,що в більшості шкіл не було низького рівня адаптації.

Найбільша кількість дітей з низьким рівнем адаптації в Зачернецькій ЗОШ IIII ст.-11%, Куснищанській ЗОШ I-III ст.-14%, Головненській ЗОШ I-III ст.-6%, Згоранській ЗОШ I-III ст.-4,5%, районній гімназії та Любомльській ЗОШ I-III ст. по 4%.

Серед проблем дезадаптації: труднощі із запам'ятовуванням вивченого матеріалу, порушення психологічного розвитку, не вміння керувати емоціями, хронічна перевтома, низька працездатність, висока тривожність, окремі учні мають відхилення у розвитку мовлення, тому їм важливо навчитись письму та читанню.

За індивідуальним планом згідно рішення обласної ПМПК навчаються 5 учнів: 1 учениця Головненської ЗОШ I-IIIст., 1 учениця Куснищанської ЗОШ I-III ст., 1 учениця Радехівської ЗОШ I-II ст.Є дівчинка інвалід в ЗОШ №2 , яка має серйозні труднощі в навчанні. але, нажаль батьки не захотіли проходити обстеження в ПМПК. В Олеській ЗОШ I-III ст. 1 дитина має загальний недорозвиток мовлення 1 ступеня та інші розлади психологічного розвитку.Вона вже пройшла огляд обласної ПМПК і на наступний рік їй буде визначено програму навчання згідно діагнозу.

В більшості шкіл, де працюють психологи, розроблено програму адаптації учнів 1 кл., підготовлені рекометдації для батьків першокласників, класоводів проводяться корекційно- розвивальні заняття :" Я- частина свого класу", "Правила поведінки у школі", "Веселі заняття" ,"Розпочинаємо заняття з радістю".

Заняття за програмою "Адаптація до школи" проведені в Штунській ЗОШ I-III ст., корекційна програма "Я- школяр" запроваджується в ЗОШ №2 м.Любомль, корекційні заняття за програмою "Психологічна абетка" проводяться в Машівському НВК.

Повторна діагностика щодо адаптації першокласників проведена в квітні 2013 р. Високий рівень адаптації у першокласників Любомльської ЗОШ I-III ст.№2-90%, районній гімназії - 88, Згоранській ЗОШ I-III ст.-96%,Куснищанській ЗОШ I-III ст.-90%, Рівненському НВК- 91, Машівському НВК-88%.

В Зачернецькій ЗОШ I-III ст. всі 100% першокласників мають середній рівень адаптації.Середній рівень адаптації є і у Хворостівській ЗОШ I-III ст.- 70%, Головненській- 54%, Нудиженському НВК-71%.

Адміністраціям цих шкіл спільно з психологами і класоводами слід продумати шляхи покращення рівня адаптації у наймолодших школярів.

Нажаль, ще й до цих пір не всі першокласники повністю адаптувались до навчання в ш%- вихованців Забузької ЗОШ % учнів першого класу Згоранської ЗОШ ,колі. Низький рівень адаптації мають 33% учнів Штунської ЗОШ I-III ст., 11%-учнів 1-А класу Любомльської ЗОШ №3? 9%- вихованців Забузької ЗОШ, 4% учнів першого класу Згоранської ЗОШ I-IIIст.

Приємно, що серед першокласників немає ізольованих та відторгнутих дітей, відсутня агресивність.

Покращити рівень адаптації можна завдяки доброзичливому і тактовному ставленню вчителя до дітей, тісній співпраці з батьками та корекційній роботі психологів. Питання адаптації першокласників повинно бути і надалі на контролі в адміністрації шкіл.

Сподіваємось, що з вашою допомогою, шановні директори, школа стане для наших наймолодших школярів тим місцем, де дитина буде сприйнята такою, якою вона є з усіма почуттями, думками, заняттями, проблемами, та великими і малими подіями у шкільному житті і буде почуватися комфортно.

Кiлькiсть переглядiв: 591

Коментарi

  • Timothypr

    2018-03-05 19:22:03

    After examine a few of the blog posts in your website now, and I actually like your means of blogging. I bookmarked it to my bookmark web site record and will probably be checking again soon. Pls take a look at my web page as nicely and let me know what you think. http://hellowh985mm.com...

  • PellNela

    2017-06-09 08:23:30

    Chеміcаl рeeling is a сosмetіс рroсеdure аiмеd аt rеjuvеnаting аnd еlimіnаting skin dеfеcts, for which chемicаl substаnces аre usеd that cаusе а сontrollеd сhемiсаl [url=http://chemicalpeel.in/what-does-chemical-peel-do-to-handle-with-your-skin-defects]http://chemicalpeel.in/what-does-chemical-peel-do-to-handle-with-your-skin-defects[/url]...