Методичні рекомендації на 2014-2015 н.р.

Шановні колеги! На сійті ВІППО можна ознайомитись з методичними рекомендаціями щодо викладання польської мови у школах області на 2014/2015 н.р.. Також Вашій увазі пропонується збірник навчально-методичних матеріалів (календарно-тематичне планування, контрольні роботи, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів та інше) для 5 класу, (збірка була представлена на "Творчі сходинки педагогів Волині); збірник навчально-методичних матеріалів до факультативного курсу польської мови (автор Щерба Л.М.); методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів. Планування уроків польської мови для 6 класу буде доступне після надходження підручники

Навчальні плани на 2014-2015 н.р.

Методичні рекомендації світової літера

Методичні рекомендації української мови та літератури

До уваги директорів шкіл, практичних психологів та соціальних педагогів!

Надсилаємо лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України

№ 1/9-413 06.06.2013р. «Про впровадження факультативних курсів працівниками психологічної служби системи освіти»

Про впровадження факультативних курсів працівниками психологічної служби системи освіти

Аналіз правопорушень, вчинених неповнолітніми, свідчить, що основними причинами протиправних дій є недостатній життєвий досвід, схильність до наслідування дорослих, не завжди позитивний вплив на дітей оточуючого середовища, намагання звільнитися від опіки з боку батьків, віра в безкарність, недостатній рівень самокритичного ставлення до власних вчинків, хибна оцінка складних життєвих ситуацій тощо.

Враховуючи зазначене вище, Міністерство рекомендує впроваджувати в загальноосвітніх навчальних закладах, починаючи з 2013-2014 навчального року, факультативні курси, які орієнтовані на підсилення психологічної складової у вихованні дітей та учнівської молоді.

Для організаційно-методичного забезпечення викладання факультативних курсів працівниками психологічної служби надсилаємо переліки програм факультативних курсів, курсів за вибором та спецкурсів для застосування в роботі працівників психологічної служби, рекомендованих для використання в початковій школі та електронні переліки програм факультативних курсів для застосування в роботі працівників психологічної служби, рекомендованих для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах.

Програми схвалені для використання у загальноосвітніх навчальних закладах науково- методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО № 14.1/12-Г-165 від 15.05.2013 р.). Зміст програм представлений у варіантах з кількістю 17, 35, 52 та 70 годин, які реалізуються за рахунок годин варіативної складової навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів.

Зазначений перелік програм друкується в «Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України», фахових науково-методичних журналах, а також розміщений на сайтах: \¥\у\¥.топ.§оу.иа, \у\¥\у.рзуиа.сот.иа

Додаток 1

до листа Міністерства освіти і науки України від 06.06.2013 №1/9-413

ПЕРЕЛІК

програм факультативних курсів, курсів за вибором та спецкурсів для застосування в роботі працівників психологічної служби, рекомендованих Міністерством освіти і науки для початкової школи у

загальноосвітніх навчальних закладах

п/п

Назва

Автор

Клас

1.

«Цікаве спілкування». Програма факультативного курсу.

Л.В. Бура

1-4

2.

«Цікаве спілкування». Програма спецкурсу.

Л.В. Бура

1-4

3.

«Пізнай себе». Програма спецкурсу з психології.

Л.В. Доманська

2-3

4.

«Таємниці спілкування». Програма факультативного курсу.

О.М. Курбанова

3-4

5.

«Сходинками до школи». Програма факультативного курсу для вихованців підготовчих класів спеціальної школи- інтернату.

Л.І. Черноусова

підготовчий клас

6.

«Корисні навички молодших школярів». Програма факультативного курсу для спеціальної школи-інтернату.

Л.1. Черноусова

1-4

Додаток 2

до листа Міністерства освіти і науки України від 06.06.2013 №1/9-413

ПЕРЕЛІК

програм факультативних курсів, курсів за вибором та спецкурсів для застосування в роботі працівників психологічної служби, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для основної і ___________________________ ___________ ____ старшої школи у загальноосвітніх навчальних закладах________________________________________________________________________________________________________________________________________

Назва

Автор

Клас

1

2

3

4

1.

«Швидка самодопомога». Програма факультативного курсу.

З.Г.Вітульська, В.І. Денисенко

5

2.

«Вчись думати». Програма факультативного курсу (основи практичної психології).

М.Г. Глушко

5(6)

3.

«Психологічний розвиток особистості молодшого підліткового віку». Програма факультативного курсу, додатковий матеріал до програми «Щоденник розвитку особистості».

А.В. Заворотнюк

5

4.

«Розвиваючі ігри». Програма курсу за вибором.

О.Г. Луценко

5-7

5.

«Психологія спілкування». Програма спецкурсу.

І.Є. Хронюк

5-7

6.

«Аранжування особистості». Програма факультативного курсу з психології.

А.В. Суворова

6-7

7.

«Сходинки до вершини «Я»». Програма факультативного курсу з психології.

Н.М. Костецька

7-8

8.

«Відверта розмова». Програма факультативного курсу.

A. М. Вієвський,К.І. Лепеха,В.Г. Панок, Н.В. Лунченко,Ю.А. Луценко,

B. Д Острова, Н.В. Сосновенко

78

9.

«Психологія спілкування». Програма факультативного курсу.

Н.Ю. Сасюк

8

10.

«Цікава психологія». Програма факультативного курсу.

А.Л. Ціось

8

11.

«Обираю професію». Програма спецкурсу .

М.В. Лемак, В.Ю. Петрище

8-10

12.

«Самопізнання та соціалізація підлітка». Програма спецкурсу.

В.Ю. Петрище

8-10

13.

«Настає час вибору». Програма факультативного курсу.

Т.В. Сідляр,Н.В. Свірчкова

8-11

14.

«Моя майбутня професія: правила вибору». Програма курсу за вибором.

В.Г. Панок, О.В.Мельник, О.Л. Морін, Л.А. Гуцан, 1.1. Ткачук

9

15.

«Психологія особистості». Програма спецкурсу.

М.І. Божко

10

16.

«Моя майбутня професія: шлях до успіху». Програма курсу за вибором.

В.Г. Панок, О.В.Мельник, О.Л. Морін, Л.А. Гуцан, 1.1. Ткачук

10(11)

17.

«Психологія особистісного вдосконалення». Програма факультативного курсу.

Н.Д. Бойко

10-11

18.

«Життєва компетентність особистості». Програма факультативного курсу.

С.В. Вареник

10-11

19.

«Конфліктологія у школі». Програма курсу за вибором.

Г.В. Іванова

10-11

20

«Я і психологія». Програма факультативного курсу.

В.М. Островська

10-11

21.

«Основи психології та педагогіки». Програма спецкурсу для підготовки учнів до олімпіади з педагогіки і психології.

Д.Д. Романовська, О.В. Ілащук

10-11

22.

«Психологія ділового спілкування і основи ділового етикету». Програма факультативного курсу.

І.С. Ропацька

10-11

23.

«Психологія». Програма факультативного курсу.

Л.А. Пєтушкова, А.В. Аносова

10-11

24.

«Основи психології особистості». Програма спецкурсу.

Ю.М. Талаєва, Д.Д. Романовська

10-11

25.

«Психологія наукової творчості». Програма спецкурсу.

О.П. Чухілевич

10-11

26.

«Основи етики та психології сімейного життя». Програма факультативного курсу.

Н.І. Андруша

11

27.

«Особистість та міжособистісні відносини». Програма спецкурсу.

М.І. Божко

11

28.

«Я і моя професія». Програма спецкурсу.

Л.М. Журомська

11

29.

«Формування духовно-моральних цінностей». Програма факультативного курсу для учнів спеціальної школи-інтернату.

Л.І. Черноусова

5-6

ЗО.

«Основи психології». Програма факультативного курсу для учнів спеціальної школи-інтернату.

Л.І. Черноусова

7-8

31.

«Етика і психологія сімейного життя». Програма факультативного курсу для учнів спеціально'' ьіколи-іптернату.

Л.І. Черноусова

9-10


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

До уваги директорів шкіл, практичних психологів та соціальних педагогів!

Надсилаємо лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.01.2013р. №1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання» для ознайомлення та використання у роботі (додається)

Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання

Міністерство освіти і науки, молоді та сорту України інформує, що під час проведення 20-21 листопада 2012 року у місті Дніпропетровську Всеукраїнської науково-практичної конференції "МультидИсциплїнарний підхід як методологічна основа інклюзивної освіти" працівниками психологічної служби системи освіти обговорено низку проблемних питань Щодо психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання.

З метою забезпечення оптимального виконання функцій працівників психологічної служби визначено наступні завдання діяльності практичного психолога, соціального педагога, керівника психологічною службою міста (району) у роботі з дітьми в умовах інклюзивного навчання, що додаються.

Просимо зміст листа довести до відома керівників обласними центрами (кабінетами) практичної психології і соціальної роботи, директорів загальноосвітніх навчальних закладів та організовувати діяльність відповідних працівників психологічної служби з урахуванням наведених нижче завдань. У своїй діяльності керівникам звернути увагу на недопущення делегування працівникам психологічної служби функцій та завдань, які належать до компетенції інших спеціалістів.

Додаток: на 3 арк.

"(департаменти) освіти і науки обласних,

та Севастопольської міських

державних адміністрацій іі 0 і 2С і

Заступник Міністра

Луценко І.В. Панок В.Г. 48147 65

Додаток до листа МОНМОлодьспорту від _______ Мі____

Завдання керівника психологічної служби району (міста)

щодо організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчаль

закладі.

1. Організація та забезпечення діяльності районний (міських) мет об’єднань практичних психологів і соціальних педагогів з і психологічного і соціально-педагогічного забезпечення інклюзивної о залученням до цієї роботи фахівців ПМПК, вчителів-дефектологів, ло науковців.

2. Здійснення методичного контролю (супервізії) за ДІЯЛЬНІСТЮ ( психологічної служби, що беруть участь в організації інклюзивного навчаї

3. Планування та інше організаційне забезпечення гіідвшцення ква; працівників психологічної служби, що беруть участь оргаипацгі інклк навчання.

4. Збір, науково-методична експертиза, узагальнення і розповск передового досвіду роботи практичних психологів і соціальних пєді умовах інклюзивного навчання.

5. Організація і проведення у навчальних закладах пращі психологічної служби просвітньої роботи з підвищення психологічної к вчителів, батьків і учнів з метою попередження стигматизації і дискр дітей, що мають особливі освітні потреби.

Завдання практичного психолога щодо організації інклюзивного навча загальноосвітньому навчальному закладі

1. Виявлення дітей, у яких виникають труднощі у навчанні, спілкуі взаємодії з оточуючими; визначення причин цих труднощів; при скерування до відповідних фахівців з метою встановлення причин та і допомоги.

2. Виявлення причини соціального неблагополуччя або затри розумовому розвитку дитини шляхом спостережень) аналізу навчальної документації, проведення консиліумів з вчителями.

3. Проведення спостереження за дитиною з метою вивчення її індивід; особливостей, схильностей, інтересів та потреб.

4. Участь, у межах своєї компетенції, у складанні розгорнутої психолого- педагогічної характеристики на дитину та її індивідуального плану розвитку.

5. Участь в підготовленій документів для розгляду на засіданнях психолого- медико-педагогічних консультацій.

6. Ознайомлення з висновками і рекомендаціями психолого-медико- педагогічних консультацій щодо організації навчання дитини та надання їй додаткових послуг; розробка індивідуального плану корекційно -розвивальної роботи.

7. Участь у розробці необхідної адаптації навчальних матеріалів, підходів, а саме, надання рекомендацій педагогам щодо врахування особливостей навчально- пізнавальної діяльності дитини при визначенні форм і методів роботи з нею.

8. Сприяння створенню позитивного мікроклімату в колективі, проведення заходів, спрямованих на профілактику стигматизації і дискримінації у шкільному оточенні, формування дружнього та неупередженого ставлення до дитини з особливими освітніми потребами.

9.Надання у межах своєї компетенції консультативно-методичної допомоги педагогам у роботі з дитиною.

10. Налагодження співпраці з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та приймають участь у розробленні індивідуальної програми розвитку.

Завдання соціального педагога щодо організації інклюзивного навчання загальноосвітньому навчальному закладі

1. Захист і забезпечення прав і свобод дитини з особливими освітніми потребами в умовах навчального закладу та під час перебування дитини в сім’ї.

2. Виявлення дітей, у яких виникають труднощі спілкуванні та взаємодії з оточуючими або які проживають у сім’ях, які опинилися у складних життєвих обставинах.

3. Визначення соціальних питань, які потребують негайного вирішення причин та труднощів; при потребі, скерування до відповідних фахівців з метою надання відповідної допомоги.

4. Визначення статуту дітей з особливими освітніми потребами в колективі, надання рекомендацій класоводу, класному керівникові щодо шляхів ефективної інтеграції такої дитини в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі.

5. Поширення інформації про засади інклюзивного навчання серед педагогів, батьків, дітей з метою формування дружнього та неупередженого ставлення до дитини з особливими освітніми потребами.

6. Участь у складанні розгорнутої психолого-педалогічної характеристики на дитину та її індивідуального плану розвитку; участь в роботі і педагогічного консиліуму.

7. Забезпечення дитини з особливими освітніми потребами та інформацією про інфраструктуру позашкільних навчальних за мікрорайоні, місті, селі, сприяння щодо участі дитини в гуртках, урахуванням ц можливостей.

8. Представлення інтересів дитини з особливими освітніми потребами відповідних органах і службах.


ІНДИВІДУАЛЬНА КАРТА ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ШКОЛЯРА

Історія розвитку дитини (Заповнюється батьками при вступі дитини до школи).

Об’єктивні дані дитини й основні відомості про родину Прізвище, ім’я і по батькові

дитини '•

Число, місяць і рік народження

Повний склад родини (рік на­родження, освіта, місце роботи всіх осіб, що реально беруть участь у вихованні дитини):

■■

Зміни в складі родини з мо­менту народження дитини ___

Житлово-побутові умови ро­дини__________

Стан здоров’я дитини ДО Я£ОМЄНТу вступу до школи

Перебіг вагітності і пологів

Перенесені захворювання

Інформація про сімейне виховання

З ким із членів родини більше спілкується дитина

Методи заохочення і покаран­ня _________________

Оцінка батьками поведінки дити-
ни (підкреслити): добра, слухняна,
зухвала, уперта, уважна, уразлива,
агресивна, сором’язлива.

Що турбує батьків у поведінці
дитини____________________

Інформація про розвиток особистості школяра

Клас

І

5

- -• | І 0

Мотиваційна

;

Розумова активність

,

Емоційно-вольова

Соціальна

2. Труднощі шкільної адаптації

Клас

І

5

10

У навчальній діяльності

'

Порушенні поведінки

Емоційна напруженість

Порушенні здоров’ї

3. Особливості особистості

Клас

1

3

5

7

9

Самооцінювання

Тривожність

Рівень домагань

Соціостатус

Ведучий тип суб'єктного досвіду

4. Акцентуації характеру

Наявність операцій і травм

5. Темперамент. Тип В

вд

Сила (працездатність)

. ■■

Урівноваженість н.пр.

Хронічні захворювання

Рухливість (інертність)

Особливості харчування

Розвиток дитини ' в дошкільному віці

Коли став ходити______

говорити -___________ '

6. Пам’ять

Клас

1

3

7

9

Слухова

Зорова

Мішана

7. Увага

Чи добре дитина бачить

чує______

Яка рука є ведучою_____

Чи є в родині заїкуваті, з де­фектами мовлення __________

Чи аегко дитині відповідати

на запитання дорослих ______

Чи важко дитині добирати слова

Клас

1

3

7

9

Стійкість

-

Концентрації

.

Переключальність

Обсаг

Розподіл

8. Мислення

Клас

3

7

9

Равен

11ІТУР

9. Схильності, інтереси

Чи соромиться вона розмов­

1 кл.

3 кл.

7 кл.

9 кл.

ляти

Дитина частіше говорить чи

10. Здібності, особисті досягнення, вибір профілю

чи навчання професії

слухає

1 кл.

3 кл.

7 кл.

9-Ю кл.

Чи здатна слухати інших, не

перебиваючи

Чи здатна сидіти спокійно протягом кількох хвилин _____

11. Проблеми у вивченні

Клас

Предмет

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

♦Ніколи не займайтесь «виховною роботою» в поганому настрої.

♦ Чітко визначте, що ви хочете від дитини ( і поясніть це їй), а також дізнайтесь,ш вона думає з цього приводу.

♦ Надайте дитині самостійність, не контролюйте кожен її крок.

♦Не підказуйте готового рішення, а показуйте можливі шляхи до нього і розглядайте дитиною її правильні і неправильні, доцільні та недоцільні кроки до мети.

♦Не пропустіть моменту, коли досягнуто перші успіхи. Відмітьте їх.

• Вкажіть дитині на допущену помилку, щоб вона осмислила її.

♦ Оцінюйте вчинок, а не особистість. Пам’ятайте: сутність людини і її окремі вчинк не одне і те саме.

♦Дайте дитині відчути (посміхніться, доторкніться), що співчуваєте їй, вірите в неї, н зважаючи на помилку.

♦ Виховання - це наступність дій.

• Вихователь повинен бути твердим, але добрим.

Ви повинні знати

- 3 ким приятелює ваша дитина;

- Де проводить вільний час;

Чи не пропускає занять в школі;

- В якому вигляді або стані повертається додому.

Ви зобов’язані помітити і відреагувати, коли

• В домі з’явилися чужі речі (виясніть, чиї вони);

• В домі„_£_ запах. паленої трави або синтетичних речовин (це може сві дчити пре куріння сигарет із наркотичними речовинами);

• В домі з’явилися голки для ін’єкцій, дрібні частинки рослин, чимось вимащені бинти, закопчений посуд (це може свідчити про вживання наркотичних препаратів);

• В домі з’явилися ліки, які діють на нервову систему і психіку ( виясніть, хто і з якою метою їх використовує);

• В домі надто часто є запах засобів побутової хімії - розчинників, ацетону тощо (це може свідчити про захоплення дітей речовинами, які викликають стан одурманювання);

» Відбулася швидка зміна зовнішнього вигляду та поведінки дітей: порушилася координація рухів, підвищилася збудженість або в’ялість, з’явилися сліди від заштрикав на венах. Розширення зіниць тощо (це може свідчити про вживання дитиною наркотичних речовин).

Не дозволяйте дітям і підліткам

> Йти з дому на довгий час;

> Ночувати у малознайомих для вас осіб;

> Залишатися надовго вдома без нагляду дорослих родичів на тривалий час вашої відсутності.

> Знаходитися пізно ввечері і вночі на вулиці, де вони можуть стати жертвами насильницьких дій дорослих;

> Носити чужі речі

> Зберігати чужі речі.

До уваги директорів шкіл, практичних психологів!

Надсилаємо лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 04.07.2012 р. № 1/9-488 «Щодо організації та проведення «години психолога» у загальноосвітніх навчальних закладах для ознайомлення та використання в роботі.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

01135, м. Київ, проспект Перемоги, 10, тел. (044) 486-24-42, факс (044) 236-10-49, тіпї§ігу@топ.§оу.иа

від 04.07.12 № 1/9-488 на №________________ від______________

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій

Щодо організації та проведення “години психолога” у загальноосвітніх навчальних закладах

Уповноваженим Президента України з прав дитини у червні місяці цього року оприлюднено аналітичну довідку за результатами опитування дітей віком 10- 17 років у межах проекту «Права дітей в Україні: реалії та виклики після 20 років незалежності». Аналіз засвідчив, що кожна друга дитина зазначає порушення або недотримання тих чи інших прав, які мають бути гарантовані в сучасному суспільстві. Зокрема, 56% дітей вважають, що в нашій країні порушується право на захист від жорстокості, знущання, брутального поводження; 52 % вважають, що існують випадки сексуальної експлуатації дітей; 47% вважають, що діти піддаються трудовій експлуатації; 48% вважають, що порушується право дітей висловлювати власну думку; 43% знають про випадки, коли діти, які вчинили злочин, піддавалися тортурам та приниженню.

Важливим питанням для дітей, які стали жертвами злочину, є отримання психологічної допомоги, але лише 19% постраждалих її отримали.

Міністерство вважає, що керівникам навчальних закладів необхідно переглянути систему роботи шкільних психологічних служб і рекомендує запровадити з вересня 2012 року проведення у навчальних закладах “години психолога”. Таку годину необхідно передбачити у плані роботи навчального закладу в частині позакласної роботи 1 раз на місяць для кожної групи/класу.

При введенні «години психолога» необхідно враховувати норми гранично допустимого навантаження та умови роботи закладу відповідно до Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01,

Постанова Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63 погоджена листом Міністерства освіти і науки України від 05.06.2001 № 1/12-1459).

Крім того, вважаємо за доцільне забезпечити обов’язкове проведення психологами та соціальними педагогами особистісно орієнтованих факультативних курсів, що рекомендовані МОНмолодьспортом, в т.ч. закладами післядипломної педагогічної освіти.

Запровадження “години психолога” та проведення психологами факультативних курсів сприятиме у розв’язанні ряду соціально-педагогічних проблем в учнівському середовищі та забезпечить педагогічним навантаженням цю категорію педагогічних працівників, оскільки значна їх кількість працює, відповідно до штатного розпису, на 0,5; 0,75 та 0,25 відсотків ставки.

Просимо довести зміст листа до відома керівників органів управління освітою та директорів навчальних закладів.

Заступник Міністра

Б. М. Жебровський

Березіна Н.О. 481-32-31 Панок В.Г. 252-70-11

Робота психологічної служби у 2013-2014н.р.

Документи, якими слід керуватись психологу і соціальному педагогу.

1. Колегія МОН України з питання «Про стан та подальший розвиток психологічної служби системи освіти України» 24 квітня 2008 року (Рішення)

2. Концепція розвитку психологічної служби освіти України на період до 2012 року. Наказ МОН України від 19.06.2008р. №554.

3. Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ МОН України від 02.07.2009р. №616).

4. Положення про психологічний кабінет (наказ МОН України від 19.10.2001р. №691).

5. Положення про експертизу психологічного і соціального інструментарію, що застосовується в навчальних закладах МОН України (наказ МОН України від 20.04.2003р. №330).

6. Лист МОН України від 19.07.2012р. №1/9-517 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо діяльності працівників психологічної служби у 2012-2013н.р.».

7. Наказ МОНмолодьспорту від 13.07.2012р. «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки. Молоді та спорту України, щодо запобігання торгівлі людьми» на період до 2015 року.

8. Лист МОНмолодьспорту України від 26.07.2012р. №1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання».

9. Наказ Монмолодьспорту від 03.08.2012р. «Про затвердження плану заходів Монмолодьспорту щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді на період до 2015 року.»

10. Лист МОНмолодьспорту від 04.07.2012р. «Щодо організації та проведення голини психолога» у загальноосвітніх навчальних закладах.

11. Наказ МОН №930 від 06.10.2010р. «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників».

12. Лист МОН України від 22.07.2011р. №1/9-562 «Про стан, проблеми та основні завдання діяльності психологічної служби на 2011-2012н.р.».

Кiлькiсть переглядiв: 1037

Коментарi

  • RobertCet

    2017-11-30 06:48:35

    Doctor Who is now considered a British Institute and has come a long way since it first aired on November 23rd 1963. The very first show saw the Doctor travel 100,00 years into the past to help some dim cavemen discover light. After 26 seasons and seven Doctors later the series came off our screens in 1989 much to the disappointment of the huge devoted fanbase. In 1996 an attempt was made to revive Doctor Who but it wasnt until June 2005 when it came back with a vengeance with Christopher Eccleston as the ninth Doctor that put the series back on the map as it were...