• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Харчування

Про організацію харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 навчальному році

На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 911-VIII від 24.12.2015р., рішення сесії Любомльської районної ради від 28.01.2016р. №5/2 «Про внесення змін до рішення районної ради від 16.10.2014р. №40/5 «Про безкоштовне харчування у ЗНЗ та ДНЗ району дітей, батьки яких мобілізовані для виконання завдань військового характеру у зону дії антитерористичної операції та дітей громадян, які перемістилися з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції», на виконання статті 5 Закону України «Про охорону дитинства», статті 25 Закону України «Про освіту», Постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 року №116 «Про затвердження послуг харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах» (із змінами) від 11.01.2012р. №1, Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004р. № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», наказу Міністерства економіки України від 01.08.2006р. № 265 «Про затвердження Методичних рекомендацій з організації харчування учнів у загальноосвітніх навчальних закладах»

НАКАЗУЮ:

1. Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів:

1.1. Організувати гаряче харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів з 02.09.2016р.

1.2.Встановити вартість харчування – 6,25 грн в день;

– для дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – 8 грн.,

– для дітей з особливими освітніми потребами , які навчаються у інклюзив- них класах та учнів 1 – 4 класів із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» – 6, 25 грн.

1.3. Звільнити від сплати за харчування в загальноосвітніх навчальних закладах дітей, батьки яких проходять службу у зоні дії антитерористичної операції (у тому числі загиблих), дітей громадян, які перемістилися з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції, дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами (інклюзивна форма навчання) та дітей з малозабезпечених сімей ( 1 – 4 кл.).

1.4. Дітей, які не відносяться до пільгових категорій, харчувати за кошти батьків.

Постійно

1.5.Забезпечити організацію повноцінного та якісного харчування учнів навчальних закладі району згідно із затвердженими грошовими нормами харчування

До 02.09.2016р.

1.6.Здійснювати систематичний контроль за забезпеченням учнів питною водою гарантованої якості. Здійснювати С вітамінізацію третіх блюд

Постійно

1.7. Категорично заборонити доставку, прийом та реалізацію продукті харчування без ветеринарних свідоцтв, сертифікатів якості, гігієнічних висновків

Протягом року

1.8.Погодити з територіальним управлінням Держпродспоживслужби перспективні меню, асортимент продуктів та страв з врахуванням переліку не рекомендованих та заборонених продуктів, страв (додаток №1).

Копії додатків подати у відділ освіти

До 15.09.2016р.

1.9.Подати до відділу освіти копії наказів щодо організації харчування

До 13.09.2016р.

1.10.Призначити наказом по навчальному закладу відповідальним за організацію харчування дітей заступника директора з навчально – виховної роботи, а відповідальними за облік дітей, охоплених безкоштовним харчуванням – класоводів та класних керівників

До 13.09.2016р.

1.11.Розгорнути роз’яснювальну роботу серед батьківської громадськості щодо організації харчування у сім’ї дітей різного віку

Протягом року

1.12.Аналіз стану роботи з організації гарячого харчування учнів провести в кінці І та ІІ семестру на засіданні педради чи на нараді при директору.

1.13.Забезпечити надання до відділу освіти інформації про стан харчування, кількість та перелік використаних продуктів, ціни на них

До 05 числа щомісяця

2.Методисту РМК Веремчук М.М. узагальнювати отриману інформацію про стан організації харчування і подавати її до управління освіти і науки Волинської ОДА.

3. Головному спеціалісту відділу освіти Пасаману С.В., методисту Веремчук М.М. здійснювати постійний контроль за організацією харчування учнів загальноосвітніх шкіл

Протягом року

3.1.Оператору комп’ютерного набору Пичосі Л.П. розмістити даний наказ на офіційному сайті відділу освіти .

4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на головного спеціаліста відділу освіти Любомльської РДА Пасамана С.В.

Начальник відділу освіти В.І.СТРІЛЬЧУК

Додаток №1

наказу відділу освіт

В дитячих та підліткових закладах забороняється:

1.Приймати на харчоблок та використовувати в харчування:

¨ невипотрошені кури, м’ясо без ветеринарного огляду;

¨ продукти домашнього приготування, гриби;

¨ м’ясо та яйця водоплаваючої птиці;

¨ м’ясну обрізь, кров, голови, діафрагму, рулети з м’якоті голови;

¨ низькосортні ковбаси;

¨ спреди, маргарин, кулінарний жир, газовані напої;

¨ крупи і борошно, уражені шкідниками;

¨ продукти без накладних, висновків держсанепідекспертизи, декларацій виробника, (посвідчень про якість) сертифікатів на вміст нітратів, пестицидів, радіонуклідів, продуктів з закінченим терміном реалізації;

¨ продукти не передбачені продуктовими нормами, асортиментом та перспективними меню;

¨ продукти харчування, що містять штучні барвники, консерванти, підсилювачі смаку, ароматизатори.

¨ вироби у фритюрі, у т.ч. чіпси;

¨ вироби швидкого приготування.

2.Приготування і використання в їжу:

¨ молока- самоквасу /крім тіста/;

¨ кремових кондитерських виробів;

¨ паштетів, заливних страв, сальтисонів, окрошки;

¨ виготовлення сиркової маси;

¨ млинців з м’ясом, макаронів “по - флотськи”, макаронів з сиром;

¨ м’ясних, рибних і овочевих консервів без термічної обробки;

¨ продуктів домашнього консервування;

¨ молока, сметани, кисло-молочного сиру без термічної обробки;

¨ газованих напоїв, квасу, натуральної кави.

Про стан виконання ст.25 Закону України «Про освіту» в частині «Організація гарячого харчування»

Одним з першочергових завдань відділу освіти є організація збалансованого харчування дітей в навчальних закладах освіти Любомльського району, адже від того як харчуються діти. залежить стан їх здоров’я. Сучасне навчання у школі вимагає високого розумового та фізичного навантаження й супроводжується значними енерговитратами. Здоров’я учнів постійно продовжує погіршуватись. На це впливає не тільки екологія, але і фактори, пов’язані з якістю харчування дітей. А тому організації якісного, збалансованого харчування, додержанню режиму адміністрації шкіл надають особливої уваги. Правильний раціон впливає на працездатність дитини, а відтак і на рівень засвоєння корисної інформації.

Харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах Любомльського району організовано у відповідності до вимог ст.25 Закону України «Про освіту», ст.5 Закону України «Про охорону дитинства», Постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 року №116 «Про затвердження послуг харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах» (із змінами) від 11.01.2012р. №1, Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004р. «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах».

Керівниками навчальних закладів проводиться відповідна робота з метою забезпечення умов та організації харчування учнів. В ході перевірки встановлено, що у більшості шкіл є в наявності нормативно-правові акти з питань організації харчування учнів у навчальних закладах, адміністраціями шкіл ведеться контроль за станом харчування учнів, проводиться аналіз цих питань на нарадах при директору.

Бюджетом освіти на 2015 рік на харчування учнів передбачено 3057700 грн. За 11 місяців поточного року профінансовано 1833441грн в тому числі на харчування учнів та дітей дошкільних підрозділів НВК.

У цьому навчальному році в 41-й школах району навчається 4794 учні. Всі учні охоплені різними видами харчування. Гаряче харчування учнів організоване в 36 загальноосвітніх школах. Школярі отримують гарячі обіди в шкільних їдальнях. Учні шкіл І ступеня отримують лише буфетну продукцію (чай, кондитерські вироби, фрукти) через відсутність харчоблоків.

В 2015-2016 н.р. гарячим харчуванням було охоплено 4174 учні, що становить 87% від загальної кількості учнів. В районі не в повному обсязі здійснюється фінансування на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2002р. №856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів в загальноосвітніх закладах».

Відповідно до вимог даної Постанови безкоштовним гарячим харчуванням було охоплено 2074 (95,3%) учнів початкових класів та дітей пільгових категорій – 518 дітей, ( 423 дітей із малозабезпечених сімей, 33 дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 49 дітей, батьки яких є учасниками АТО та 13 дітей із сімей тимчасово переміщених осіб. Видатки на харчування дітей цих категорій становлять 2601240 гривень. Зокрема, на харчування учнів 1-4 класів – 2074000 тис. грн., дітей із малозабезпечених сімей –423 тис. грн., дітей - сиріт – 12800 грн., дітей, позбавлених батьківського піклування - 29440 грн, дітей, батьки яких є учасниками АТО – 49000 грн, та дітей із сімей тимчасово переміщених осіб – 13000 грн.

Вартість харчування учнів 1-4 класів, дітей з малозабезпечених сімей, дітей, батьки яких є учасниками АТО та дітей із сімей тимчасово переміщених осіб становить 6,25 грн. в день, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – 8 грн. Через постійне подорожчання продуктів харчування при вартості одноразового харчування 6,25 грн. дуже важко дотримуватись виконання фізіологічних норм, а тому виникає необхідність використовувати інші джерела фінансування, зокрема позабюджетні кошти, спонсорську допомогу батьків.

Звільнено від сплати за харчування в загальноосвітніх навчальних закладах дітей, батьки яких призвані для проходження служби у зону дії антитерористичної операції (у тому числі загиблих) та дітей громадян, які перемістилися з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції.

Не в усіх навчальних закладах ведеться роз’яснювальна робота серед батьків щодо необхідності отримання гарячих обідів учнями та про необхідність раціонального харчування дітей в школі , тому недостатнє охоплення учнів 5-11 класів гарячим харчуванням.

На належному рівні організована робота з охоплення гарячим харчуванням (майже100%) в Гущанському, Хворостівському, Сильнівському, Машівському, Рівненському, Бережецькому НВК , Згоранській, Зачернецькій, Полапівській, Гороховищанській, Запільській, Радехівській, Яснівській ЗОШ. Суттєвого покращення потребує ця робота ( 50 і більше відсотків) в Любомльській гімназії,ЗОШ №3 ,№2, Вишнівському,Римачівському НВК, Ст.-Смолярській,Головненській,Крушинецькій,Скибській,Гупалівській ЗОШ.

Відділом освіти Любомльської райдержадміністрації у 2015 році було проведено 6 процедур конкурсних торгів на закупівлю продуктів харчування.

Метою здешевлення дитячих обідів, підвищення калорійності блюд, є використування школами сільськогосподарської продукції, яка вирощується на відведених земельних ділянках.

В 2014-2015 н.р. для потреб шкільних харчоблоків було заготовлено 22,7т. картоплі, 2,5 т. столових буряків, 2 т. моркви, 885 кг. цибулі, 2,27 т. капусти, 1,33 кг огірків, 200 кг кабачків, 45 кг щавлю. Крім того вирощували школи зернові та технічні культури. Окремі школи частину вирощеної продукції продавали. Кошти, вилучені від продажу, також використовувались для покращення та здешевлення дитячого харчування, зміцнення матеріально-технічної бази шкільних харчоблоків. Використання різних джерел фінансування дало можливість підвищити калорійність блюд та використання натуральних норм. Але процент виконання натуральних норм по різних продуктах дуже різниться. Виконуються норми по використанню хліба та хлібобулочних виробів, круп (в асортименті), цукру, картоплі, не додано учням кисломолочні продукти, свіжі овочі та фрукти,відсутня вменю риба.

Адміністрації шкіл, відділ освіти здійснюють постійний контроль за дотриманням працівниками харчоблоків норм та правил щодо організації харчування дітей, сертифікацією отриманих продуктів, умовами та термінами їх зберігання.

Створені по школах бракеражні комісії, громадські ради, члени яких надають посильну допомогу адміністраціям шкіл у здійсненні контролю за цінами, якістю продуктів та дотриманням технологій приготування блюд. В усіх школах були розроблено та погоджено із санітарною службою перспективні меню, перелік постачальників продуктів та графіки їх завезення.

Продукти, що постачаються у заклади, мають супровідні документи, що свідчать про їх якість (сертифікати якості, ветеринарні довідки, якість посвідчення). Облік продуктів ведеться вчасно. Проте бухгалтерією відділу освіти із певним запізненням здійснюється проплата коштів постачальникам за доставлені продукти, що створює певні незручності в організації харчування.

Списування продуктів харчування як у кількісному так і в ціновому виразі проводяться у відповідності до калькуляційних карток. Шкільні харчоблоки в основному забезпечені спеціалістами з відповідною освітою та досвідом роботи. Персонал харчоблоку регулярно проходять медичні обстеження. Питання забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів якісними та безпечними продуктами харчування перебуває на постійному контролі у відділі освіти та установах. Під час укладання угод на постачання продуктів перевага надавалась прямим поставкам від місцевих виробників (зокрема, молоко закуповується у жителів району), крім тих закупівель, які проводяться з дотриманням вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель». Оскільки на території Любомльського району відсутні місцеві виробники масла вершкового, сметани, сиру твердого та кисломолочного, м’яса, м’ясних виробів, риби, закупівля цих продуктів проводиться за межами району.

Харчоблоки і допоміжні приміщення в основному відповідають вимогам санітарних правил. Обладнання, кухонний інвентар використовується за призначенням. Матеріально-технічний стан усіх харчоблоків задовільний. Технологічне та холодильне обладнання в робочому стані.

В усіх закладах працюють системи холодного та гарячого водопостачання. Не дивлячись на недостатнє фінансування в районі здійснюються комплексні заходи по придбанню нового і ремонту діючого обладнання, закупівлі посаду, миючих та дезінфікуючих засобів.

Для зміцнення матеріально-технічної бази шкільних їдалень в 2015р. було використано 54762 грн. Зокрема було закуплено в Головненську ЗОШ І-ІІІст. – 20 столів та 16 табуреток для їдальні, холодильник в Рівненський НВК., закуплено посуд на 10305 грн., замінено облицювальну плитку на харчоблоці Любомльської гімназії (5000 грн.).

Відділ освіти, керівники установ і надалі продовжуватимуть роботу по реалізації проблем що виникають при організації харчування:

§ вживати заходи щодо збільшення кількості дітей, які отримують гаряче харчування; щодо поліпшення матеріально-технічної бази харчоблоків;

§ продовжувати поступову заміну застарілого обладнання у шкільних їдальнях та меблів в обідніх залах на нові;

§ виділення коштів на проведення штучної С-вітамінізації, як того вимагає діюче законодавство;

§ організувати дієтичне харчування дітей із захворюваннями системи травлення;

§ активізувати виховну роботу з учнями щодо формування навичок культури прийому їжі, культури поведінки в їдальні, правил особистої гігієни;

§ систематично проводити роз’яснювальну роботу серед дітей та батьків про необхідність раціонального харчування дітей у школі, про заборону вживання продуктів, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, консерванти.

проводити моніторинг стану харчування учнів, заслуховувати підсумки на засіданнях колегії, нарадах керівників, батьківських зборах.

Доповідна записка

«Про організацію гарячого харчування учнів у Згоранській ЗОШ І-ІІІ ст.»

Адміністрація Згоранської ЗОШ І-ІІІ ст. в особі директора школи Демедюка М.Г., заступників директора Марчук Л.І. та Пархомук Г.П. проводять певну роботу по забезпеченню учнів якісним харчуванням.

Гарячим харчуванням охоплено всі учні школи. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 856 від 19.06.2002р. «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх закладах» організоване безкоштовне харчування 88 учнів, з них – 75 учнів початкових класів та 13 дітей з малозабезпечених сімей. Вартість харчування дітей пільгових категорій становить 5 грн. на день. Згідно наказу № 83 від 16.08.2013р. «Про організацію режиму харчування учнів у 2013-2014 н.р.» відповідальність за стан організації харчування покладена на заступника директора з виховної роботи Пархомук Г.П.

Цим же наказом створена бракераж на комісія. Наказом № 10 від 13.01.2014р. «Про організацію пільгового харчування в ІІ семестрі 2013-2014н.р.» визначена категорія дітей пільгових категорій на ІІ семестр.

В школі наявні документи, що підтверджують право на отримання безкоштовних обідів. Розроблені графіки чергування вчителів та учнів. Заведена на харчоблоці необхідна документація, здійснюється бракераж сирої продукції та готових блюд із записами у відповідних журналах, ведеться журнал «Здоров’я». Всі журнали пронумеровані, прошнуровані, скріплені печаткою.

Доставка продуктів здійснюється один раз на тиждень. На час атестації були наявні всі супровідні документи, що засвідчують їх якість (довідки, сертифікати якості).

З метою здешевлення шкільних обідів дирекція школи займалась заготівлею овочевої продукції зі шкільної ділянки та використовували спонсорську допомогу батьків. Школою було заготовлено 0,8 т. картоплі, 0,15т. столових буряків, 0,1т. моркви, 0,06т. цибулі. Забезпечений харчоблок холодильним та технологічним обладнанням, воно в робочому стані. Працівники харчоблоку вчасно проходять медичні огляди. Забезпечена їдальня миючими та дезінфікуючими засобами. Але в організації харчування є певні недоліки.

Директору школи, кухарю не допускати прийом продуктів без супровідних документів сертифікатів відповідності, не використовувати продуктів, термін придатності яких закінчився.

Постійно працювати над урізноманітненням меню, підвищенням калорійності блюд. Потрібно, організовувати дієтичне харчування дітей, які цього потребують. Через недостатню кількість холодильників у школі порушується товарне сусідство продуктів.

Методист РМК М.А.Максимук

ДОВІДКА

про організацію гарячого харчування

в Головненській ЗОШ І-ІІІ ст.

Адміністрація Головненської ЗОШ І-ІІІ ст в особі директора Савош
А.І., заступників директора Пасько Н.З. та Маїло Г.В. проводять значну
роботу по забезпеченню учнів якісним калорійним харчуванням.
Гарячим харчуванням охоплені всі учні школи. Відповідно до
Постанови Кабінету Міністрів України № 856 від 19.06.2002р. «Про
організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх
закладах» в школі організоване безкоштовне харчування всіх учнів
початкових класів (141 уч), 34 дітей з малозабезпечених сімей, 4 дітей-
сиріт. Вартість харчування учнів початкових класів та дітей пільгових
категорій становить 5 грн, дітей-сиріт- 8 грн. Крім того організоване
харчування 30 учнів, які відвідують групу продовженого дня. Ці діти
харчуються за кошти батьків. В школі видано накази №65 від 29.08.2013 р.
«Про порядок організації харчування учнів школи на 2013-2014 н.р.».
Створена бракеражжа комісія і комісія контролю за санітарно-гігієнічним
режимом харчоблоку, дотриманням щоденного та перспективного меню.
(Наказ №191 від 02.09.2013р. «Про створення бракеражної комісії»).
Розроблені графіки чергування дітей та вчителів. Зібрані всі необхідні
документи на право отримання безкоштовного харчування учнів
пільгових категорій. Заведена на харчоблоці і правильно ведеться вся
необхідна документація. Здійснюється щоденний бракераж готових блюд,
сирої продукції із записами у відповідних журналах, ведеться журнал
«Здоров’я». Всі журнали оформлені відповідно до вимог (прошнуровані,
пронумеровані, скріплені печаткою).

Доставка продуктів здійснюється один раз в тиждень при наявності
супровідних документів. Складено перспективне меню, погоджене із
райСЕС, зміни до нього вносяться у щоденне. Меню підписується
кухарем та затверджується директором школи. Харчоблок забезпечений
холодильним та технологічним обладнанням. Воно в робочому стані.

Є достатня кількість столового посуду та кухонного інвентаря.

Дотримуються на харчоблоці санітарно- гігієнічних вимог, працівники
вчасно проходять медичні огляди.

Забезпечений харчоблок миючими та дезинфікуючими засобами.

Для здешевлення шкільних обідів дирекція школи та колектив
проводять роботу по вирощуванню власної овочевої продукції, по
залученню коштів батьків та благодійників.

Але дирекції школи та педколективу, медсестрі потрібно пожвавити
роботу по інформуванню учнів та їх батьків щодо важливості гарячого
харчування, про дотримання режиму харчування та його вплив на

здоров’я дітей.

Адміністрації школи разом із шефкухарем подбати про урізноманітнення харчування, підвищення калорійності блюд.

Методист РМК М.А.Максимук

Пробне тестування

У березні 2014 року відбудеться пробне тестування, мета якого – ознайомити майбутніх учасників з процедурою проведення ЗНО. У пробному тестуванні зможуть взяти участь особи які зареєструвались для його проходження та здійснили оплату.

Реєстрація учасників пробного тестування триватиме з 30 листопада на сайті Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти: www.ivtest.ord.ua Кожен зареєстрований зможе взяти участь у пробному тестуванні з одного – двох предметів.

На пробне тестування виносяться такі предмети: українська мова та література, біологія, фізика, всесвітня історія, історія України, математика, хімія, географія, світова література, російська мова, іноземна мова (англійська, німецька, французька, іспанська).

Ціна одного тестування – 89 грн.

Про стан організації харчування дітей в

навчальних закладах району

Одним з першочергових завдань відділу освіти є організація збалансованого харчування дітей в навчальних закладах освіти Любомльського району, адже від того як харчуються діти. залежить стан їх здоров’я. Сучасне навчання у школі вимагає високого розумового та фізичного навантаження й супроводжується значними енерговитратами. Здоров’я учнів постійно продовжує погіршуватись. На це впливає не тільки екологія, але і фактори, пов’язані з якістю харчування дітей. Харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах Любомльського району організовано на виконання статті 25 Закону України «Про освіту», пункт 3 статті 32 Закону України «Про загальну середню освіту», статті 5 Закону України «Про охорону дитинства», інших нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України.

Гаряче харчування учнів організоване в усіх 43 загальноосвітніх школах. При 35 школах працюють шкільні їдальні при Скибській ЗОШ І-ІІ ст.- роздатковий пункт, при школах І ступеня- буфети. В 2013-2014 н.р. всіма формами харчування охоплено 4973 учнів. 4948 учнів (99,5%) отримують гарячі обіди.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2002р. № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів в загальноосвітніх навчальних закладах» безкоштовним харчуванням охоплено 2045 (100%) дітей початкових класів , 268 (100%) дітей з малозабезпечених сімей та 34 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Вартість харчування учнів початкових класів та дітей з малозабезпечених сімей становить 5 грн в день, дітей-сиріт - 8 грн в день.

На організацію харчування учнів у 2013 році було виділено 1478,3 тис.грн залучено 401,0 тис.грн позабюджетних коштів, 68,3 тис.грн залучено з власного господарства.

З метою забезпечення раціонального харчування адміністраціями шкіл, медичними працівниками ведеться постійний контроль за урізноманітненням щоденних меню, якістю приготування їжі. Обов’язковим є включення в тижневий раціон таких продуктів як м’ясо, риба , яйця, молочні продукти, овочі та фрукти.

Всі сільські школи з метою здешевлення дитячих обідів займаються веденням підсобного господарства обробляють земельні ділянки для вирощування картоплі, овочів. В 2013 році школи обробляли 23,5 га землі, на якій було вирощено і заготовлено для шкільних харчоблоків :

- 26,7 т картоплі;

- 2,9 т столових буряків;

- 2,85 т моркви;

- 1,1 т цибулі;

- 2,4 т капусти ;

- 1630 л огірків;

- 190 л кабачків

Відділ освіти райдержадміністрації керівники шкіл постійно, дбають і про зміцнення матеріально- технічної бази шкільних їдалень.

На виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», « Про охорону дитинства», Постанови Кабінету Міністрів України № 856 від 19.06.2002р. «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах», спільних наказів Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005р. №242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», наказу Міністерства економіки України від 01.08.2006р. № 256 «Про затвердження методичних рекомендацій з організації харчування учнів у загальноосвітніх навчальних закладах», розділу «Організація харчування» Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально – виховного процесу.

НАКАЗУЮ:

1. Директорам шкіл:

1.1. Створити умови та організувати гаряче харчування з 02.09.2013р. , враховуючи такі грошові норми:

- для учнів 1-4 класів – 5 грн.;

- для дітей – сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування – 8 грн.;

- для дітей з малозабезпечених сімей та наявності відповідних підтверджуючих документів – 5 грн.

1.2. Забезпечити організацію повноцінного та якісного харчування учнів навчальних закладів району згідно із затвердженими грошовими нормами.

1.3. Встановити суворий контроль за дотриманням на харчоблоках діючих санітарних норм і правил, вимог технологій приготування страв, умов зберігання, транспортування і реалізації продуктів.

1.4. Категорично заборонити доставку, прийом та реалізацію продуктів харчування без ветеринарних свідоцтв, сертифікатів якості, гігієнічних висновків.

2. Про методичні рекомендації для проведення державної атестації та внутрішнього контролю навчальних закладів (доповідав В.І.Стрільчук)

На виконання листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2013 р. № 1/9-533 «Про методичні рекомендації для проведення державної атестації та внутрішнього контролю навчальних закладів» (доповідав В.І.Стрільчук) та з метою удосконалення програмно-методичного забезпечення здійснення місцевими органами управління освітою контрольних заходів у підпорядкованих навчальних закладах надсилаємо методичні рекомендації щодо проведення внутрішкільного контролю в дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладах та орієнтовний перелік та форми документів для оформлення справи за результатами державної атестації.

ІНФОРМАЦІЯ

ПРО УКЛАДЕНІ УГОДИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ

ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСНИХ ТОРГІВ НА ЗАКУІПВЛЮ ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ В ПЕРІОД ВІД 01.09. по 31.12.2013 року

ПО ВІДДІЛУ ОСВІТИ ЛЮБОМЛЬСЬКОЇ РДА

Кількість запланованих процедур закупівель продуктів харчування на 2013 РІК (Відповідно до річного плану закупівель)

Дата проведення конкурсних торгів

Назва конкурсної процедури

Ціна за одиницю товару

Переможці торгів, з якими укладено договір за результатами процедури конкурсних торгів

1.М'ясо свіже та заморожене

22.04.2013 року

Відкриті торги

ПрАТ «Ковельські ковбаси», м. Ковель, вул. Володимирська, 156.

Договір №

54 від 10.06.2013 року.

Інформація про укладені договори

на постачання продуктів харчування

без проведення конкурсних процедур станом на 02.09.2013 року

Найменування Постачальника

Предмет закупівлі

Реквізити договору поставки

Термін дії договору

Санітарний паспорт

Наявність

претензій

Система оподаткування

ПП Стасюк О.М.

Хліб

Договір № 58 від 27.08.2013 року

До 31.12.2013р.

від 01.01.2013 р., дійсний до 01.01.2014 р.

Відсутні

Спрощена система оподаткування (ставка єдиного податку 20(2 група) %

ПП Цвид О.А.

Хліб

Договір № 59 від 27.08.2013 року

До 31.12.2013р.

від 01.08.2013 р., дійсний до 01.08.2014 р.

Відсутні

Спрощена система оподаткування (ставка єдиного податку 20(2 група) %

ПП Тишик В.І.

Продукти харчування в асортименті

Договір № 11/1 від 14.01.2013 року

До 31.12.2013р

(Любомльський НВК, ЗОШ № 3, Радехівська, Забузька, Гороховищанська, Гупалівська, Ст-Смолярська, Бірківська)

№ 13 від від 16.09.2010 р., дійсний до 09.10.2013 р.

Відсутні

Спрощена система оподаткування (ставка єдиного податку 20(2 група) %

ПП Тишик В.І.

1.М’ясо птиці,

Договір № 24 від 01.03.2013 року

До 31.12.2013р.

(Любомльський НВК, ЗОШ № 3, Радехівська, Забузька, Гороховищанська, Гупалівська, Ст-Смолярська, Бірківська)

№ 13 від від 16.09.2010 р., дійсний до 09.10.2013 р.

Відсутні

Спрощена система оподаткування (ставка єдиного податку 20(2 група) %

2.Продукція рибна

Договір № 46 від 23.05.2013 року

ПП Купира М.К.

Продукти харчування в асортименті,

м’ясо птиці

Договір № 40 від 01.04.2013 року

До 31.12.2013р.

(Головненська, Куснищанська, Полапівська , Запільська, Згоранська, Сильнівський НВК, Яснівська, Ч/волянська, Крушинецька, Заболоттівська, Підгородненська, Городненська)

№ 15 від 22.02.2010 р., дійсний до 22.10.2013 р.

Відсутні

Спрощена система оподаткування (ставка єдиного податку 20(2 група) %

Продукція рибна

Договір № 48 від 23.05.2013 року

ПП Дячук С.М.

Продукти харчування в асортименті

Договір № 48 від 23.05.2013 року

До 31.12.2013 р.

(Любомльська ЗОШ № 2)

№ 2 від 13.08.2010 р., дійсний до

02 .09.2014 р.

Відсутні

Спрощена система оподаткування (ставка єдиного податку 20(2 група) %

ПП Дячук С.М.

1.М’ясо птиці

Договір № 25 від 01.03.2013 року

(Любомльська ЗОШ № 2)

№ 2 від 13.02.2010 р., дійсний до 02.09.2014 р.

Відсутні

Спрощена система оподаткування (ставка єдиного податку 20(2 група) %

2.Продукція рибна

Договір № 47 від 23.05.2013 року

(Любомльська ЗОШ № 2)

ПП Клюка П.С..

1.М'ясо птиці

Договір № 27 від 01.03.2013 року

До 31.12.2013 р.

(Олеська,

Штуньска,

Висоцька, Мосирська,

Зачернецька, Почапівська)

№ 5 від 22.05.2013 р., дійсний до 22.11.2013 р.

Відсутні

Спрощена система оподаткування (ставка єдиного податку 20(2 група) %

2.Продукція рибна.

Договір № 45 від 23.05.2013 року

ПП Клюка П.С.

Продукти харчування в асортименті

Договір № 12 від 14.01.2013 року

До 31.12.2013 р.

(Олеська,

Штуньска,

Висоцька, Мосирська, Зачернецька, Почапівська)

№ 5 від 22.05.2013 р., дійсний до 22.11.2013 р.

Відсутні

Спрощена система оподаткування (ставка єдиного податку 20(2 група) %

ПП Клюка П.С.

Молоко сире

Договір № 21-М від 11.02.2013 року

До 31.12.2013 р.

(Олеська,

Штуньска,

Висоцька, Мосирська)

№ 5 від 22.05.2013 р., дійсний до 22.11.2013 р.

Відсутні

Спрощена система оподаткування (ставка єдиного податку 20(2 група) %

Примітка: на м'ясо птиці, продукцію рибну та м’ясо свинини оригінали ветеринарних свідоцтв за формою № 2 подаються до відділу освіти.

Одним з першочергових завдань відділу освіти є організація збалансованого харчування дітей в навчальних закладах освіти Любомльського району, адже від того як харчуються діти. залежить стан їх здоров’я. Сучасне навчання у школі вимагає високого розумового та фізичного навантаження й супроводжується значними енерговитратами. Здоров’я учнів постійно продовжує погіршуватись. На це впливає не тільки екологія, але і фактори, пов’язані з якістю харчування дітей. Харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах Любомльського району організовано на виконання статті 25 Закону України «Про освіту», пункт 3 статті 32 Закону України «Про загальну середню освіту», статті 5 Закону України «Про охорону дитинства», інших нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України.

Організація харчування дітей у дошкільних навчальних закладах знаходиться на постійному контролі відділу освіти Любомльської РДА, місцевих рад , безпосередньо керівників дошкільних установ відповідно до вимог ст.35 Закону України «Про дошкільну освіту», інших підзаконних актів, які затверджують норми харчування дітей (постанова КМУ від 22.11.2004р. № 15941), встановлюють порядок його організації (спільний наказ МОЗ, МОН України від 01.06.2005р. № 242/329) та Порядок встановлення плати батьків за харчування дітей різних категорій (лист МОН від 21.06.2007р. № 1/9-394).

/Files/images/666.jpg

Для здешевлення харчування дітей в сільських дошкільних закладах використовується 3 га орної землі, де вирощуються овочі, а також овочами ДНЗ забезпечуються за рахунок благодійної допомоги батьків, що дає можливість збільшити фактичну вартість одного дітодня на 15-20% (Бережецький, Вишнівський, Машівський, Бірківський, Гущанський, Запільський, Згоранський, Куснищанський, Радехівський, Хворостівський).

Не всі д/з використовують орну землю, в зв’язку із значними затратами на обробку землі ( Головненський, Городненський, Забузький, Заозернянський, Зачернецький, Олеський, Підгородненський, Полапівський, Почапівський, Штунський, Нудиженський, Рівненський, Римачівський, Руденський ДНЗ).

Харчування дітей пільгових категорій здійснюється відповідно до вимог діючої

нормативно-правової бази.

Постачання продуктів харчування забезпечується за угодами з підприємствами, торгівельними організаціями з урахуванням вимог санітарного законодавства та за результатами тендерних торгів Постачання продуктів харчування забезпечується за угодами з підприємствами, торгівельними організаціями з урахуванням вимог санітарного законодавства та за результатами тендерних торгів

Про стан організації харчування дітей

в загальноосвітніх закладах району

Одним з першочергових завдань відділу освіти є організація збалансованого харчування дітей в навчальних закладах освіти Любомльського району, адже від того як харчуються діти. залежить стан їх здоров’я. Сучасне навчання у школі вимагає високого розумового та фізичного навантаження й супроводжується значними енерговитратами. Здоров’я учнів постійно продовжує погіршуватись. На це впливає не тільки екологія, але і фактори, пов’язані з якістю харчування дітей. Харчування дітей в загальноосвітніх навчальних закладах Любомльського району організовано на виконання статті 25 Закону України «Про освіту», пункт 3 статті 32 Закону України «Про загальну середню освіту», статті 5 Закону України «Про охорону дитинства», інших нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України.

В сезонний період заготівлі сільськогосподарської продукції в 2012 р. працівниками ДНЗ було зібрано з городів та присадибних ділянок чималу кількість овочів.

Гаряче харчування учнів організоване в усіх 44 загальноосвітніх школах. При 35 школах І-ІІІ та І-ІІ ступенів працюють шкільні їдальні, при Скибській ЗОШ І-ІІ ст.- роздатковий пункт. Не в повній мірі вирішується питання харчування учнів шкіл І ступеня. Через відсутність їдалень учні цих шкіл отримують лише бутерброди , чай, кондитерські вироби та фрукти. У 2012-2013 навчальному році в усіх 44 школах різними видами харчування (гаряче, буфетна продукція) охоплено 5039 учнів (100%), гарячим харчуванням охоплено 5018 учнів (99,6%).

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2002року

№ 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів в загальноосвітніх навчальних закладах» безкоштовним харчуванням охоплено 2018 (100%) учнів початкових класів, 251 учень з малозабезпечених сімей, 29 дітей-сиріт та дітей , позбавлених батьківського піклування.

Вартість харчування учнів початкових класів та дітей пільгових категорій становить 5 грн в день, дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування- 8 грн в день.

На організацію харчування учнів в 2013 році було виділено 2113,2 тис. грн., залучено позабюджетних коштів – 270,0 тис.грн, залучено з власного городу 114,7 тис.грн.. Це дало змогу підвищити виконання натуральних норм до 83%.Але процент виконання натуральних норм по різних продуктах дуже різниться. Так якщо виконання норм по борошну, крупах, цукру, картоплі, фруктах наближено до 100% , то сметани – 50%, сир кисломолочний – 60%, риба - 60%.

Якщо взяти до уваги, що вартість 1 –разового харчування в школах 5 грн, то при теперішніх цінах не можна дотримати харчування відповідно до фізіологічних норм. Як видно з розрахунків, споживання хліба, борошна, крупів забезпечується близько норми з загального фонду. Дотримання норм споживання картоплі та овочів забезпечується за рахунок інших власних надходжень (з власних городів та спонсорської допомоги).

З метою забезпечення раціонального харчування адміністраціями шкіл, медичними працівниками ведеться контроль за урізноманітненням щоденних меню, якістю приготування їжі, обов’язковим є включення в тижневий раціон таких продуктів як м’ясо, риба, яйця, молочні продукти, овочі, фрукти. Також для приготування їжі використовується широкий асортимент круп, макаронних виробів.

Всі сільські школи з метою здешевлення дитячих обідів займаються веденням підсобного господарства, обробляють земельні ділянки для вирощування картоплі, овочів. Всього школами обробляється 23,5 га, зібрано продукції на 114,7 грн

Найбільше орної землі використовується в Хворостівській ЗОШ І-ІІІ ст. 5 га (директор Булавчук С.О.), Забузькій ЗОШ – 0,6 га (Даниш Н.П.), Гущанському НВК 0,4 га (дир..Самойліч Л.М.), Машівському НВК – 1га (директор Влащук Т.К.), Вишнівському НВК – 0,6 га (директор Міщук А.В.). В 2012 році школами району було заготовлено: картоплі 34780кг, столового буряка – 4155кг, моркви 3036кг, цибулі 1231кг, капусти – 5198кг, огірків – 1879кг, кабачків 2013кг,цукрового буряка – 8 т.

Станом на 01.01.2013р. укладено договори на постачання продуктів харчування.

В 2013 році нам вдалося уникнути посередників при забезпеченні шкіл молоком. Молоком забезпечують школи місцеві виробники, з якими укладені відповідні договори. Це дало можливість значно знизити ціну на молоко – 5грн.

Поставка продуктів харчування в ЗНЗ здійснюється по накладних, які ретельно перевіряються у відповідності цін із затвердженою ціновою пропозицією. Ціни в районі, за даними моніторингу цін на підприємствах торгівлі у Волинській області, по більшості продуктів дорівнюють середньо обласним.

Вирішальний вплив на створення умов для раціонального харчування учнів має удосконалення матеріально-технічної бази шкільних їдалень. Більшість загальноосвітніх навчальних закладів забезпечені кухонним та столовим посудом, миючими та дезинфікуючими засобами, інвентарем , спеціальним одягом.

Для зміцнення матеріально-технічної бази шкільних їдалень за 2012 рік використано 14236 грн. Зокрема , було закуплено:

Вага - 2 шт – 680грн

морозильні камери - 1 шт – 3200грн

електроплити - 1 шт – 3450грн

електром’ясорубки - 2 шт – 2160грн

електродуховки - 1 шт – 485грн

посуду на 4261грн

Всі шкільні харчоблоки забезпечені проточною холодною та гарячою водою. Працівники кухні вчасно проходять медичні огляди. На всіх харчоблоках ведеться необхідна документація: журнали бракеражу сировини і готових блюд, журнал «Здоров’я». Створені бракеражні комісії та комісії громадського контролю за станом харчування.

У відповідності до Земельного кодексу України від 25.10.2011р. № 2768-ІІІ згідно статті 126 кожен навчальний заклад оформив державний акт на право постійного користування земельною ділянкою. Загальна площа земельних ділянок становить – 79,0664 га, а саме:

ЗОШ І-ІІІ ст. - 40,1213

ЗОШ І-ІІ ст. - 20,2687

ЗОШ І ст. - 1,47

НВК - 17,2064

Керівникам загальноосвітніх закладів району необхідно постійно дбати про зміцнення матеріально-технічної бази шкільних харчоблоків, забезпечити неухильне виконання законодавчих та нормативних актів щодо організації харчування. Посилити особисту відповідальність та щоденний контроль за якістю продуктів та продовольчої сировини, не допускати використання їх без наявності необхідних супровідних документів, дотримуватись нормативно-правових вимог санітарного законодавства.

Проблемними питаннями , які потребують вирішення є:

- низький рівень кадрового забезпечення загальноосвітніх закладів медичними працівниками;

- недостатнє бюджетне фінансування для збільшення вартості та калорійності харчування (дотримання норм харчування згідно Постанови КМУ від 22.11.2004р. №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних і оздоровчих закладах»);

- недосконалість процедури закупівель;

- відсутність місцевих виробників багатьох видів продуктів харчування.

Питання організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах знаходяться на постійному контролі у відділі освіти.

Кiлькiсть переглядiв: 4317

Коментарi

  • DewayneGuast

    2017-10-23 06:36:54

    Серверы / Компьютеры / Оргтехника / Доска бесплатных объявлений в регионе Россия, Свердловская область, Екатеринбург Сигнализация ббп 20, Барьер-К3 / Доска бесплатных объявлений Услуги / Доска бесплатных объявлений в регионе Россия, Калмыкия Стиральные машины / Электроника и бытовая техника / Доска бесплатных объявлений в регионе Россия, Башкортостан, Белебей Услуги / Доска бесплатных объявлений в регионе Россия, Смоленская область продать Авиадвигатели продать Квартиру продать Вертолет купить Вертолет...